Friday, March 8, 2013

Tankar som gnager

Jag måste bara få skriva av mig lite, de e ju ändå min sida så jag kan ju skriva vad jag vill....

Jag har i skrivande stund haft kontakt med ett otal antal salustall i vårt avlånga land. Jag hittar en häst eller två på deras överarbetade hemsidor som skulle kunna passa in på det jag söker, jag ringer upp salustallet och får veta att nej just dessa hästar är redan sålda eller finns av annan anledning inte kvar hos förmedlaren. Självklart har förmedlaren någon annan häst som han/hon tycker skulle kunna passa mig så kom gärna och titta på den istället....

Min funderingar blir ändå varför behåller man dessa redan sålda hästar kvar på sina sidor som om de finns kvar till försäljning.... Jag tycker de är slappt av försäljningsstallen att inte regelmässigt se till att djur som är sålda eller som man av någon annan anledning inte har kvar i sitt stall försvinner från hemsidorna ett enkelt ingrepp är ju att lägga till texten "såld" om man nu inte är kapabel att göra större redigeringar på de flashiga hemsidorna.

 

2 comments:

Synnøve. said...

Ja man kan fråga sig det!
Så du letar vidare med andra ord. Hoppas du hittar någon snart.
Kram Synnöve.

Åsa said...

Vad letar du efter för typ av häst?
Ålder, stl osv? Kan kolla runt bland mina dressyrkontakter:-). Kram!!