Thursday, April 18, 2013

Min nya stjärna

Så blev det då äntligen klart, efter många hundra mil och ett otalet provridningar hittade jag en häst som jag iallafall åkte tillbaka och provred en gång till. Jag åkte hem å funderade vidare när jag väl bestämt mig för att gåvidare med den hästen visade det sig att hästägaren tagit hem hästen från salustallet. Eftersom jag träffat hästägaren vid andra provridningstillfället var det inte främmande för mig att ringa henne och fråga varför hästen inte längre var tillsalu.

Efter många långa samtal och visst övertalande har nu hästägaren kommit fram till att för sin egen hälsas skull sälja denna underbara individ. Jag kan inte med ord uttrycka min tacksamhet att mitt undermedvetna inte släppte hästen i fråga utan jag hellre gått hästlös lite längre än beräknat.

Efter en full genomgång (läs veterinärbesiktning) där jag om det inte varit för att jag har så snygga naglar lätt hade kunnat bita av dem allihop, fick svart på vitt att hästen är fullt frisk samt är helt utan reservationer i försäkringen.

Han står numera i mitt stall och han blir min på pappret till helgen!

Stort tack till ALLA som under denna tid stöttat peppat haft förslag på djur jag kunnat prova eller på annat sätt funnits där för mig i detta letandet.

Kram
Carro

ps. bild ligger i inläggen under ;-) 

3 comments:

Synnøve. said...

Grattis Carolin. Det här ska bli spännande att följa nu.
Lycka till med Stjärnan :D
Kram Synnöve.

malin said...

Grattis Caroline! det kommer bli superbra!

Styggo said...

STORT grattis!
Håller tummarna för er nu!
Kram
Eva & Styggo