Monday, May 20, 2013

Vi får ihop tillvaron

Ja han är ju min nu och träningarna framöver blir ju att vi ska tala samma språk i hjälper och rörelser. Jag har påbörjat min långa resa med Marko i mentalträning och det är inte bara att gräva i ridningen utan en heldel hur harmonin är i livets stora hela. Med små steg tar vi oss i rätt riktning. Bokad träningsvecka på Strömsholm som vanligt v 27 och idag ska vi (läs jag) träna för Svante för första gången på väldigt länge han har inte sett min underbara häst ännu sånär som på bild. Jag har ridit endel övningar som Mats lagt upp hemma och de har resulterat i god ridning!

Igår va första gången jag satt fastspännd i fötterna som jag brukar vilket gjorde att jag kom till en mycket bättre ridning än på väldigt länge jag behövde inte oroa mig att fötterna glider ur stigbyglarna ofrivilligt LIVET BLIR BÄTTRE!! Jag har även utsatt mig för min stora ångest rida innan jobbet det är något jag gjort ofta förr men efter olyckan som skedde just vid ridning innan arbetet så har jag inte vågat detta. Nu e det gjort å han e ju sån pärla min älskade lilla häst så nu växlar vi upp och kämpar mot nya mål.

Kram på er alla
//Carro

No comments: