Monday, May 27, 2013

Söndagen var helt fantastisk!

Hur kan man säga att en regnig tävling var underbar? Det var strålande sol hela förmiddagen Miragé gick ute i sin hage ovetande om att det var dags för första start på mycket länge. De krävdes inte lång tid att knoppa den lilla man han har kvar (men den skavda manen e på väg och med lite naturpreparat växer det fortare) det blev hela 7 små knoppar varav en satt i pannluggen.
Då kom regnet å det var inget fint litet sommarregn utan det var hela himlen öppnar sig, jaja vi lastade och rullade mot Tyresö med tanken att de går nog över..... Det gjorde det inte! Jag red fram i blåst och regn när jag var blöt in på bara.... så blev de så äntligen dags för mina 4,5 min innomhus å jo visst då va det uppehåll!!! Typiskt men de va ju lika för alla man kunde inte annat än skratta åt elendet. både häst o ryttare va rätt spända men vi höll oss på mattan ;-) med några missar och lite för dålig bjudning landade vi på 64,48% och det räckte till en 9 placering.
Vi lastade och trodde vi skulle kunna åka hem men trots att det var 8 ryttare kvar efter mig var det ingen som lyckades peta ut mig från placering nu var man ruggigt blöt men otroligt lycklig min älskade lilla häst som ger mig sån glädje.
Nu laddar vi om ny tävling redan nästa helg!

Kram till er alla
Carro

No comments: